Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ief De LaenderBijdrager
Dank je wel voor de verduidelijking.
Ief De LaenderBijdragerNu kom ik ook wel het volgende tegen:
Op deze site (https://drone-laws.com/drone-laws-in-croatia/#UAS_Laws_–_General_rules_for_flying_drones_in_Croatia) die geüpdatet is op 26 april 2023 dat je in open categorie maar 50m hoog mag.Pffff Zou Kroatië aanpassingen gedaan hebben aan zijn drone regels?
Ief De LaenderBijdragerhttps://uavcoach.com/drone-laws-in-croatia/
Ief De LaenderBijdragerIk ga deze zomer ook naar Kroatië.
Ben dus ook die AMC portal map aan het bekijken.Zover ik weet:
– Komt het overéén met de Skyes kaart hier in België.
– Bekijk elke keer voor je vliegt de map
– Blijf weg uit de gekleurde zones, zeker de rode.
– Ik merk ook symbooltjes van drones op. Binnen gekleurde zones kun je voor zover ik zie ook met een drone vliegen maar met limieten bijvoorbeeld niet hoger dan 50m, binnen een bepaalde tijd en beperkt in gebied. Je ziet die drone symbooltjes op een ingekleurde cirkel binnen een zone.
– Wat ik nog moet bekijken is of Kroatië ook de Europese drone regels volgt.Ik hoop ooit op 1 no fly map voor volledig Europa.
Ief De LaenderBijdragerJa je mag je registratienummer gewoon ook gebruiken op andere drones die je hebt.
Met dit nummer kennen ze je gegevens en weten ze dat jij de piloot bent.Bij Skeyes hoef je niks aan te passen horen. Eigenlijk tonen zij waar je mag vliegen en niet.
Bij de FOD Mobiliteit moet je je wel registeren zodat ze weten dat jij drone piloot bent maar als je al een registratienummer hebt is dit al gebeurd.Ief De LaenderBijdragerIk heb de drone nog maar net eigenlijk 🙂 Dus kan nog niet op je vraag antwoorden Ronny.
Ief De LaenderBijdragerIk heb ook de route van een Mavic 2 pro genomen. Ze zijn nu aan een mooie prijs te vinden en met wat geluk weinig vlieguren. Ik heb er ook een smartcontroller bij 🙂 Dus een behoorlijke upgrade van de mini 2. Wel vliegen in A3 categorie maar dat is voor mij geen probleem. Ik zoek de rustige plaatsen op.
Ief De LaenderBijdragerDie Mavic 3 Classic lijkt me zowat alles te hebben wat ik wil 🙂
Ook al omdat ie een C1 label heeft en vooral de grote sensor.Ief De LaenderBijdragerIk snap het 🙂
Ik was deze zomer op vakantie aan het Gardameer en wou een luchtbeeldje maken met de drone.
Ik kalibreer altijd eerst vooraleer ik de drone aan de lucht toevertrouw.Nu dat kalibreren lukte maar niet en anders wel.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik stond wat té dicht tegen een gewone verlichtingspaal.
Wat verder weg lukte de kalibratie.Ik bedoel maar. Als zo’n verlichtingspaal dit al kan veroorzaken.
Ief De LaenderBijdragerZelf heb ik nog geen ervaring met vliegen nabij een hoogspanning. Hoeft ook niet maar onlangs op het nieuws gehoord dat de beheerder van het hoogspanningsnet in België drones gaat inzetten voor de inspectie van de lijn i.p.v. helikopter. Geen idee hoe dicht die moeten komen.
Ief De LaenderBijdragerZou er ook nog willen aan toevoegen om je gezond verstand te gebruiken en al zeker niet tijdens het broedseizoen in natuurgebieden te gaan vliegen.
Ief De LaenderBijdragerZet je drone eens op een weegschaa. De mijne woog 242gr dus nog wat ruimte voor iets erbij 🙂
Ief De LaenderBijdragerEen strobe licht lijkt nog het meest efficiënt. Hetgeen ik op Youtube gezien heb is de Firehouse Technology ARC V Drone Strobe die er als sterkste uitkomt maar die is blijkbaar (niet) moeilijk te krijgen in Europa.
Deze worden als alternatief gezien: https://store.flytron.com/collections/led-light-systems/products/strobon-c-1-standalone-drone-strobe-with-usb-type-c-charging
Of de bekende Lumecube.
Ief De LaenderBijdragerIk denk dat dronedepot.be dan wel een goede kandidaat is.
Ief De LaenderBijdragerHoi Steven,
Had ik uiteraard al eens doorgenomen als basis maar dacht nog wat meer duidelijke antwoorden te kunnen sprokkelen.
-
AuteurBerichten