Probleem bij aanloggen voor A1/A3 opleiding/examen

Weergave van 21 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #3426
      Daniel Chaves
      Bijdrager

      Hallo, ben gisteren uren bezig geweest om ingelogd te geraken op mobilit.lmsdokeos.com voor het volgen van de opleiding en het afleggen van het examen, helaas zonder succes. Ik zag dan jullie super duidelijke step by step om in te loggen en zag direct wat ik verkeerd deed. Het Nationaal nummer blijkt dus het rijksregister nummer te zijn. Heel vreemd dat ze dat dan nationaal nummer noemen want in België is een nationaal nummer een ondernemingsnummer of een organisatienummer die helemaal niets te maken heeft met het rijksregister nummer. Maar goed, dat terzijde heb ik de volledige procedure gedaan zoals door jullie beschreven.
      Bij de eerste stap (registreren) heb ik alles mooi ingevuld met RRN en daarna op “registreren” geklikt. Dit gaf me de foutboodschap “User Exists” en dan springt het geheel naar het Frans. Bij het aanklikken van Nederlands krijg ik dan de bekende 404 error page not found (maar dan in het Frans).
      Dan maar lans de weg “heeft u reeds een account” waar dan het loginscherm tevoorschijn komt waar je je login en je paswoord moet ingeven. Als ik dit ingeef krijg ik de foutboodschap “Gelieve één keer in te loggen met SSO voordat u de login en het wachtwoord gebruikt”.
      Dan maar via CSAM identificatie (ITSME) waarna de foutboodschap verschijnt “User doesn’t exists” en dan is de cirkel denk ik rond maar ingelogd geraak ik niet.
      Ik gebruik Chrome als browser. Iemand enig advies?
      Alvast heel veel dank!
      Daniel

    • #3428
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Je loopt vast omdat je reeds een “foute poging” deed. Die website is echt niet goed geprogrammeerd, om niet te zeggen: slecht.

      TIP: ZORG DAT JE JE EERST REGISTREERDE ALS UAS-OPERATOR (PILOOT) BIJ DGLV. Dit bespaart je (nadien) problemen. De mailadressen van registratie hoeven niet overeen te komen. (Hoe: https://www.fdr1.be/les-24-je-registreren-als-dronepiloot-uas-operator/ )

      Oplossing voor je probleem:
      A) gebruik een compleet nieuw mailadres
      B) volg nauwgezet de stappen op https://www.fdr1.be/les-23-2-behaal-nu-gratis-je-online-training-a1-a3-belgie/ om je examen te doen.

      Veel succes!

    • #3431
      Daniel Chaves
      Bijdrager

      Ok zal even met een nieuw mail adres proberen. Hoop dat je het mail adres dan achteraf wel kan aanpassen.
      Registratie als operator deed ik reeds +/- 2 weken geleden en dat lukte zonder enig probleem (via ITSME).
      Bedankt voor de tip, ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

    • #3435
      Daniel Chaves
      Bijdrager

      Hallo Steven,
      Gewoon even laten weten dat je tip waardevol was waarvoor dank. Heb opleiding gevolgd en test (succesvol) afgelegd met een ander e-mail adres.
      Buiten een paar keer dat de het filmpje bevroor, dat er Franse tekst of stem tussen zat, ging het wel heel vlot. Top!
      Nog een vraagje : Ik had mij al als piloot geregistreerd en hiervoor een code gekregen dat ik al op mijn drone had aangebracht maar op het drone bewijs staat links onder een andere code. Is dit normaal of heeft dit te maken met het feit dat ik een ander e-mail adres heb gebruikt om de test af te leggen?
      Alvast bedankt,
      Daniel

    • #3474
      Lieven Cattersel
      Bijdrager

      Hier hetzelfde, uren bezig geweest met trachten in te loggen voor A1-A3 opleiding en examen. Maar dank zij de tips hier met een ander emailadres probleemloos de opleiding (buiten de redds aanehaalde probleempjes zoals bevriezen van het filmpje, frans ertussen of hele perioden zonder info) en examen voltooid.
      Toch een extra pluim voor jullie duidelijk info! Een voorbeeld voor anderen 🙂

    • #3476
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Hoi Lieven,

      Dankjewel voor de appreciatie! Fijn te horen!

    • #3817
      Eddy Dens
      Bijdrager

      Bedankt om deze informatie te delen. Kon zelf ook niet inloggen en met dezelfde foutmelding retour. Telefonisch geprobeerd contact te maken maar ik denk dat je beter een speld gaat zoeken in een hooimijt vooraleer daar iemand thuis geeft. Na een aantal beltonen en doorschakeling volgt er een automatisch bericht dat ik tot nu toe niet heb kunnen verstaan omwille van de taal.
      Dus: dikke “merci”!

    • #3818
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Dankjewel Eddy! Fijn dat we het verschil kunnen maken!

    • #4084

      Langs deze weg een dikke pluim voor de beheerders van deze website en de artikels. Ik heb op één avond de registratie bij DGLV gedaan en ook alle modules gevolgd + het online examen voor de open categorie A1/A3 (het is uiteindelijk wel 02:30u ’s nachts geworden…;-). Deze licentie is ruimschoots voldoende voor de doeleinden die ik beoog met de drone. En heel tevreden ook dat ik me indertijd niet heb laten verleiden om het dure klasse 1 of 2 brevet te halen onder de Belgische wetgeving….

    • #4089
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Bedankt Kristoff! Graag geholpen!

    • #7572
      David
      Bijdrager

      Ik geraak er niet uit.
      Ik heb met hetzelfde email adres als mijn UAS registratie eerst proberen een account te maken, maar helaas toen te snel geweest en rijksregister wel met de . en – ingevuld.
      Vast gelopen, user does not exist gekregen na de itsme.
      Dan maar via deze info met een nieuw email adres geprobeerd, en zonder al die – en ., maar de foutmelding blijft na de itsme.

      Wat kan ik doen?

    • #7573
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Hoi David,

      Geen fijne ervaring. Je kan best de cel Drones (team UAS) contacteren bij de FOD Mobiliteit. Je kan hen mailen via uas@mobilit.fgov.be

      Geef hen ook het mailadres mee waarmee je registreerde.

      Mvg

      Steven

    • #7578
      David
      Bijdrager

      Ok bedankt, ik heb een mailtje gestuurd..
      Ik verwacht er eigenlijk niet teveel van. Het is voor mij ook niet echt nodig, want ik heb een Mini 3 Pro, dus <250gr, maar persoonlijk wil ik dit wel in orde brengen. Je weet nooit wat de toekomst brengt (toch betalend, moeilijker, strenger…)

    • #7579
      David
      Bijdrager

      Ondertussen volgende mail gehad van hun, moet ik dit nu naar dat mail adres sturen?

      Geachte heer/mevrouw,

      Wij hebben uw brief ontvangen: “Issue met inloggen op platform”. Voor verdere communicatie over dit verzoek wordt u verzocht in de onderwerpregel het ticketnummer “[Ticket=*****]” te vermelden om de verwerking te vergemakkelijken.

      Voor vragen over het gebruik van Drone Service Application, nodigen wij u uit een mail te sturen naar het volgende adres: drones@skeyes.be
      Dank u voor uw begrip.

      Wij danken u voor uw vertrouwen.

      Met vriendelijke groet,

      UAS Cel

    • #7582
      David
      Bijdrager

      Ondertussen hebben ze al feedback op originele mail gestuurd.
      Ik moet een kopie van id kaart sturen.. en dan als laatste zin schrijven ze:

      Wij zullen de gegevens aanpassen en hopelijk hebt u dan toegang tot uw opleiding.

      Met vriendelijke groeten,

      De cel UAS

    • #7590
      David
      Bijdrager

      Ok ere wie ere toekomt, alles werkt nu na een manuele aanpassing van mijn rijksnr door de dienst.
      Dit ging vlot 😀

    • #7646
      David
      Bijdrager

      Ondertussen net mijn A1/A3 examen afgelegd en.. 93%, dus 3 vragen fout op de 40.
      Ik ben daar niet ontevreden mee 🙂

      • #7647
        Steven
        Sleutelbeheerder

        Proficiat, David!

    • #8318

      Hier precies hetzelfde meegemaakt. Ik weet niet wat ik verkeerd deed. Maar nadat ik jullie wenken opvolgde en mij opnieuw registreerde met een ander mailadres en stap voor stap jullie werkwijze volgde, lukte het wel. Bedankt voor de zeer heldere uitleg.
      Ik vraag me af hoe dikwijls de fod al gewezen werd op die inlogproblemen en waarom ze daar niks aan doen.

      • #8326
        Steven
        Sleutelbeheerder

        Hey Lucien,

        Fijn te horen dat het je lukte. Ja, ze maken het ons soms niet makkelijk 😉

    • #15722
      Herman Peeters
      Bijdrager

      Ook ik wilde me inschrijven voor de online A1/A3 cursus voor het behalen van het certificaat. UAS registratie ging vlot. Registreren op de site voor de cursus is een ramp. Ik kan inloggen met mijn its me account en dan staat er mijn naam en leerling. Voor de rest staat er op iedere pagina die ik wil openen hetzelfde ” Uw organisatie is om de volgende redenen gedeactiveerd: De organisatie is inactief gemaakt door de beheerder” Het is echter nog niet actief geweest en ik kan de cursussen hierdoor ook niet zien. Ik heb ook al getracht om me te registreren met een ander email adres (zoals hier voorgesteld), lukt ook niet. Dan krijg ik de melding dat het rijksregisternummer al bestaat…. Ik zit dus volledig vast, iemand een idee om dit euvel op te lossen?

      • #15740
        Steven
        Sleutelbeheerder

        We vernemen sporadisch dat het platform van de overheid wat onderhoud ondergaat. Op dat moment is (veel) niet mogelijk.

    • #15742
      Herman Peeters
      Bijdrager

      Ok, bedankt voor de info Steven.
      Ik zal een tijdje afwachten en anders spreek ik de webmaster van de site aan.

    • #15768

      Beste Steven,

      Betreft: Hoe reactiveren van opleidingsmodule na 1.5 jaar pauze.

      ik was 1.5 jaar geleden begonnen aan die online opleiding (ik bekeek toen al heel wat stappen 1.5u). Omdat mijn drone plots stuk was, heb ik de opleiding toen echter niet gefinaliseerd en heb ik meer dan 1 jaar niets meer gedaan wat “drones” betreft althans.

      Heb nu een nieuwe drone gekocht. Ik heb me opnieuw geregistreerd (of beter gereactiveerd) als “UAS”. Dat is alvast gelukt.
      Echter, wanneer ik inlog op die -ontiegelijk onhandige website van de FOD Mobiliteit (arm land)- dan krijg ik de melding bij die opleidingsmodule: “Uw organisatie is om de volgende redenen gedeactiveerd: De organisatie is inactief gemaakt door de beheerder”. Verder geen enkele reden waarom of hoe ik dat kan oplossen. Kunnen jullie helpen aub?

      Hartelijke groet,
      Steven

    • #15773
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Men is de site aan het updaten. De problemen lijken “normaal” te zijn. Even afwachten dus.

Weergave van 21 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.