Albert Van de Mosselaer

Aangemaakte reacties

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • in reactie op: Grote verschillen in de Kp #14336

    @pixeldude
    Ik zelf gebruik de site van NOAA/space weather prediction center (swpc.noaa.gov). Deze geeft met balkjes de stand elke drie uur. Naar mijn gevoel zeer betrouwbaar.

    in reactie op: update DJI Fly Air 2S na 1.13.0 #13065

    Volledig afgewerkte procedure voor het bekomen van het C1 -label voor de DJI Air 2S. Maandag 27 mei de authentication labels ontvangen en foto’s opgeladen in het “Service Request and Inquiry” formulier. Vrijdag 31 mei het “Certification Document” gedownload van datzelfde en door DJI aangepaste Service Request formulier.
    Let wel: De app-versie voor de Air 2s gebruikt met de smart controller RM500 is wel degelijk 1.13.2 (en dus niet 1.13.1).

    Hopelijk kan ik hiermee iemand helpen om door het bos toch de bomen te zien.

    in reactie op: update DJI Fly Air 2S na 1.13.0 #12996

    Hey Steven,

    De RC is een ander type dan die op het filmpje. Ik krijg niet precies dezelfde schermpjes. In grote lijnen komen ze wel overeen maar ik geraak blijkbaar niet bij ‘advancced toch niet in die bepaalde afdeling. Ik probeer het nogmaals morgen ochtend en zal bij mislukking contact opnemen met DJI Germany.

    in reactie op: C1 label en AIR 2S #12740

    Hey, Vandaag de update (V02.04.2700) voor de AIR 2S gedownload en de aanvraag ingediend voor het C1 Label. Afwachten nu.

    in reactie op: Hoogspanningslijn hoe ver afstand houden? #12068

    #Nicolas Godderis
    Een RTK-module zorgt voor meer precieze plaatsbepaling. Veilig dichtbij hoogspanningslijnen vliegen is een fabeltje. Fly-away en onvoorziene handelingen plus het magnetisch veld rond de spanningslijn zijn meer dan voldoende redenen om ervan weg te blijven!
    Doe zoals een goed FDR1-lid, wees verstandig.

    Albert Van de Mosselaer

    in reactie op: Niet actieve zones onbetrouwbaar ?? #10301

    Beste Dominique,

    In de Ardennen is vrijwel altijd een LFZ (Low Fly Zone) en een HTA (Helicopter Training Area) actief.
    Deze info kan je vinden op de site van Skeyes (NOTAM’s).
    Het hele gebied van Bouillon over Dinant, Namen, Verviers naar de Luxemburgse Grens en zo tot aan de grens met Frankrijk zit vol met die actieve zones.
    De kaarten van Droneguide zijn moeilijk up to date te houden. Er kan elk uur ergens wel iets veranderen.
    Enkel de officiele sites zijn daar helemaal bij.
    Als gelicencieerd dronepiloot wordt je geacht hiervan kennis te nemen vooraleer je op stap gaat met nog een laatste check net voor je de lucht in gaat.
    Ik had een knipsel uit de notam’s gehaald van Saint-Hubert vandaag (17/05/2023), maar ik kan het hier niet inplakken.

    Zoek het eens op. Veel geluk en Happy Flying.
    Albert Van de Mosselaer

    in reactie op: Privacy #6912

    dag Bob, Het is in beginsel niet toegelaten om over iemands privé domein te vliegen. Met toelating van de eigenaar mag dat wel. Enkel wanneer je op zo’n grote afstand van een straat of stad vliegt dat mensen en eigendommen totaal onherkenbaar zijn is het toelaatbaar.
    Gulden regel: vlieg niet over privé eigendom zonder toelating van de eigenaar.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)