Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
KimBijdrager
Hoi Thomas, ik gebruik er van Vifly.
https://amzn.to/3THPgYOKimBijdragerZe zaten in een plastic zakje waar ook de veiligheidsvoorschriften, gebruikshandleiding en enkele DJI stickers in zitten. Heb je dat ook goed bekeken?
KimBijdragerZit die C1 sticker niet gewoon mee in de doos bij jou? Bij mij althans wel. Heb 1 werkdag moeten wachten voor de softwarematige upgrade naar C1.
KimBijdragerYouTube is the place to be. Daar vergaar ik al de kennis die ik nodig heb.
KimBijdragerWat Steven zegt. Stroom wordt altijd gevraagd/getrokken, niet gegeven/geduwd.
KimBijdragerDe eerste 3 filmpjes zijn een feit. Nog veel te leren maar hoop dat de beelden alvast kunnen plezieren. (daarnaast is het ook lekker gratis cloud opslag 😝)
KimBijdragerJa Natura2000, qua regelgeving 1 grote farce wat mij betreft. Je mag wel opstijgen en landen net buiten die zone en overvliegen op “geringe” hoogte. Maar wat is “gering”?
Ikzelf ben absoluut geen drone cowboy en hou me absoluut aan de regels, maar wat Natura2000 betreft… Daar heb ik wel enigszins het sch**t aan. Uiteraard blijf ik weg bij broedgebied en vlieg ik ook niet in die periode. Daarbuiten, vlieg ik gewoon over en boven Natura2000 gebied.
Er zullen er ongetwijfeld oneens zijn met mij, maar zolang er geen duidelijk en in cijfer gedefinieerd regels zijn, interpreteer ik “gering” op mijn manier.
KimBijdragerHoi Thomas,
Je statement over EBR07A klopt niet helemaal. Hier kan toestemming voor vragen. Daar moet je 3 aanvragen voor indienen en goed optijd zelfs.
Of die al dan niet gaat goedgekeurd worden, laat ik in het midden.BR07B: correct
Je praktisch voorbeeld; indien inactief mag je hier gewoon vliegen met alle droneregels in pacht genomen. Nu vallen deze coördinaten wel heel dicht naast EBR07B, in theorie geen probleem maar ik zou persoonlijk toch iets meer afstand nemen.
KimBijdragerIk ben ook eens gaan zoeken en er is indd niet snel iets te vinden. Wel zie ik contactgegevens staan bij de zones op die drone map. Mss rechtstreeks via die gegevens dan?
KimBijdragerDank je voor de verduidelijking.
KimBijdragerAaah OK, fijn dat je dat vermeld. Gelukkig is het maar een druk op de knop om het naar wit te brengen.
Uit interesse; rood mag niet bij wet of wat is de redenatie erachter?
KimBijdragerVoor zij die nog twijfelen;
Ik heb m’n m4p opgewaardeerd naar C1 en A1/A3 uiteraard behaald. Ik zie er enkel voordeel in, maar dat is iets persoonlijk natuurlijk.
Ik mag nu (theoretisch) max. 900gr wegen, RID is actief en ik kan tot 500m* boven take-off point gaan.
*De 120m AGL restrictie blijft gelden maar dat maakt wel dat ik in berggebied met de helling mee kan stijgen.Ook heb ik drie stroboscopiche lichtjes gekocht. Eentje voor bovenop de drone (dat maakt hem zichtbaar voor luchtverkeer dat hoger dan mij vliegt) en eentje voor onderaan de drone (dat maakt hem voor mij heel zichtbaar).
Bovenaan flikkert ie groen en onderaan rood. Dan heb ik er nog eentje over als reserve.KimBijdragerVolgens mij bestaat die app niet meer. Correct me if I’m wrong.
KimBijdragerMaar je pleegt geen telefoontjes meer om andere, mogelijk, betrokken instanties in te lichten?
KimBijdragerDank je wel 🙂
-
AuteurBerichten