Kim

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • in reactie op: Vliegen in rode zone mogelijk? #13560
    Kim
    Bijdrager

    Duidelijk 🙂, dank je wel.

    in reactie op: Vliegen in rode zone mogelijk? #13556
    Kim
    Bijdrager

    Verdergaand op dit topic, ik kom volgende situatie tegen:

    Links laat zien dat de lower limit begint bij 407 ft. Moet ik, wanneer ik oner deze limiet blijf alsnog toestemming aanvragen?

    Maar

    Onderaan (blauw gearceerd) staat dan dat ik niet boven 150 ft. mag vliegen… Wat is het nu eigenlijk?

    De laatste vraag; vaak is de tekst onder de access condition niet volledig te lezen en scrollen is niet mogelijk, hoe bekijk ik de volledige omschrijving?

    Alvast bedankt

    in reactie op: Beginnen vliegen met de mini pro 4 en remote id #13551
    Kim
    Bijdrager

    Voor mij persoonlijk zie ik er geen nadeel in.
    Je kan indd wel niet terug naar C0.

    Als je niet upgrade en in een rode zone wil/mag vliegen moet je indd een third-party RID bevestigen.

    in reactie op: Beginnen vliegen met de mini pro 4 en remote id #13534
    Kim
    Bijdrager

    Je moet stap 2 die Steven zegt ook nog doen. Geo zone unlocken via DJI zelf.
    En ik ben er bijna zeker van dat je RID moet hebben in rode zones.

    Waarom je drone niet upgraden naar C1? Heb ik ook gedaan en zie enkel voordelen er in.

    in reactie op: Stroboscopisch licht nodig? #13479
    Kim
    Bijdrager

    Hoi Steven,

    Wat een glasheldere uitleg se, super bedankt!
    Dus “pilot lights” zijn de groene flikkerende lampjes op de achterste “benen” van de drone?

    in reactie op: Stroboscopisch licht nodig? #13469
    Kim
    Bijdrager

    Ik heb ook een m4p en vlieg ook wel eens in het donker. De ingebouwde pilot lights zijn volgens mij wel wettelijk in orde en houd mn drone ook goed zichtbaar. 1.5km ver vliegen is zelfs overdag al BVLOS. Begrijp niet waarom je dat zegt of vat ik het verkeerd op?

    Je zegt ook als je over 249gr gaat dat je dan in A3 vliegt, kan je dat even uitleggen aub.
    Een m4p is default toch een C0 en vliegt dus per definitie in A1, ga je daarmee over 249gr ben je in overtreding.
    Ik heb mijn m4p laten opwaarderen naar C1 en mag dus max 900gr wegen terwijl ik dan nog steeds in A1 vlieg.

    Dit is gebaseerd op wat ik van volgend schema opvat.


    Bron EASA

    Kim
    Bijdrager

    En altijd maximum 120m.

    Kim
    Bijdrager

    Je ziet het fout. Dat ie groen(achtig) wordt na het selecteren van de zone, geeft enkel jouw selectie aan. Ik zie dat die zone op dit moment niet actief is. Dat zie door enkel de rode rand. Als deze ook rood is ingekleurd is ie wel actief.

    in reactie op: Onderschrift bij video #13373
    Kim
    Bijdrager

    Als ik juist heb (heb de afstandsbediening niet bij me op moment van schrijven) vind je die instelling onder: settings > camera > video subtitles.

    in reactie op: upgraden naar c1 #13289
    Kim
    Bijdrager

    Bedankt Steven, ik zal een mooi mapje samenstellen zodat ik alles bij me heb.

    in reactie op: controller #13278
    Kim
    Bijdrager

    De RC2 en de RC-N2 zijn enkel compatibel met de m4p en de air3

    in reactie op: upgraden naar c1 #13277
    Kim
    Bijdrager

    Iemand die het antwoord weet op bovenstaande vraag?

    in reactie op: upgraden naar c1 #13218
    Kim
    Bijdrager

    Zo de upgrade is een feit.
    Nu heb ik nadien ook een Declaration of Conformity gedownload.

    Wat moet ik precies met dit document doen? Altijd bij me hebben wanneer ik ga vliegen of mag het in de lade bij de rest van de documentatie?

    Alvast dank.

    in reactie op: upgraden naar c1 #13205
    Kim
    Bijdrager

    Ik heb gisteren de aanvraag ingediend bij DJI, de keuze is dus gemaakt voor mij 🙂.

    in reactie op: upgraden naar c1 #13201
    Kim
    Bijdrager

    Waarom zou je naar C1 willen gaan? Een oprechte vraag omdat ik ook de overweging wil maken maar voorlopig geen voordeel zie.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)