Het registratienummer van de exploitant foutief bij aanvraag dronevlucht

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #13107
      David
      Bijdrager

      Hello,

      Ik zit met een vervelend probleem.
      Vorig jaar heb ik een aantal vluchten aangevraagd onder mijn REGISTRATIE-ID BEL-RP-8xxxxxxx. Dit is altijd goed gegaan.
      Nu probeer ik voor een komende event weer de aanvragen te doen, maar bots ik op volgende fout bij het indienen (directe weigering):
      *** Het registratienummer van de exploitant die u hebt toegewezen aan uw missie wordt niet herkend als een registratienummer uitgegeven door een Nationale Luchtvaartautoriteit van een EASA-lid. Gelieve te controleren of het registratienummer van de exploitant correct is (in uw Organisatie-activa ) en pas de exploitant voor uw operatie aan. ***

      Wat is er verandert dan? Hoe moet ik dit aanvragen/aanpassen?

    • #13108
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Hoi David,

      Heel vervelend. Kijk even stap per stap onze uitleg na in Les 26. Zo hebben we het getest en lukt het wel.

      Aanvullende mogelijke hulpjes:
      – Kijk vooral of het exploitatienumlmer aan JOU toegewezen staat, niet aan een bedrijf. Vaak is dat laatste immers moeilijk.
      – Probeer (nogmaals) het exploitatienummer toe te voegen (zie even de Les 26) – let vooral op bij (geen) spaties, mintekens enz.
      – check of je wel of niet die 3 controlecijfertjes achteraan meegaf.
      – kijk of je gewoon alles invulde in de aanvraag. (Staat er nog iets rood bv? Meerdere tabs soms per onderdeel enz.) – vaak zijn de foutboodschappen niet altijd even duidelijk.

      Problemen? Neem contact op met Skeyes voor DAA. Zie de nuttige links onderaan de les, maar ook https://www.skeyes.be/en/contact-us/ als algemeen contact.

    • #13109
      David
      Bijdrager

      Bedankt voor de feedback..

      Ik heb een mail gestuurd via het formulier en na op verstuur te klikken, nieuwe foutmelding:
      Server Error in ‘/’ Application.
      Mailbox unavailable. The server response was: The from address does not match a verified Sender Identity. Mail cannot be sent until this error is resolved. Visit https://sendgrid.com/docs/for-developers/sending-email/sender-identity/ to see the Sender Identity requirements

      Maar ik zie wel een bevestingsmail in mijn inbox zittenn 🙂

      Ik snap gewoon niet waarom de vlucht aanvragen altijd gewerkt heeft, tot nu…

    • #13110
      David
      Bijdrager

      Update: het is gelukt, blijkbaar heb ik altijd een foutief nummer gebruikt, namelijk het Bewijs van voltooiing nummer ipv exploitant nr 🙂

    • #14505

      Hallo

      Ik heb nog een vraag in verband met het exploitatienummer en vluchten aanvragen.
      Ik ben begonnen als drone fotograaf in bijberoep en zou me graag registeren om vluchten aan te vragen.
      Moeten vluchten aangevraagd worden in naam van je onderneming of in eigen naam ook al vlieg je beroepsmatig?
      In les 26 staat er in de eerste stap dat het UAS-exploitanten nummer ingevuld moet worden. Is dit het exploitantennummer ‘in naam van je onderneming’ of het persoonlijke nummer dat gelinkt is aan ‘in eigen naam’ als burger?

      Alvast bedankt.

      • #14506
        Steven
        Sleutelbeheerder

        Hoi Daan,

        Wij focussen voornamelijk op het persoonlijke verhaal. Echter, of jouw drone werd aangekocht met je onderneming en jij als piloot namens de onderneming vliegt, of jij persoonlijk een drone aankocht, zelf vliegt en aan je onderneming diensten/foto’s aanlevert, is jouw persoonlijke keuze.

        De vraag is dus “wie is de exploitant” die je voor jezelf moet beantwoorden, het bedrijf of de piloot. Dit is vooral ook belangrijk voor je verzekering(en). In beide gevallen ben jij de piloot.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.