- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 maanden geleden door Steven.
-
AuteurBerichten
-
-
05/06/2024 om 20:03 #13107DavidBijdrager
Hello,
Ik zit met een vervelend probleem.
Vorig jaar heb ik een aantal vluchten aangevraagd onder mijn REGISTRATIE-ID BEL-RP-8xxxxxxx. Dit is altijd goed gegaan.
Nu probeer ik voor een komende event weer de aanvragen te doen, maar bots ik op volgende fout bij het indienen (directe weigering):
*** Het registratienummer van de exploitant die u hebt toegewezen aan uw missie wordt niet herkend als een registratienummer uitgegeven door een Nationale Luchtvaartautoriteit van een EASA-lid. Gelieve te controleren of het registratienummer van de exploitant correct is (in uw Organisatie-activa ) en pas de exploitant voor uw operatie aan. ***Wat is er verandert dan? Hoe moet ik dit aanvragen/aanpassen?
-
06/06/2024 om 08:10 #13108StevenSleutelbeheerder
Hoi David,
Heel vervelend. Kijk even stap per stap onze uitleg na in Les 26. Zo hebben we het getest en lukt het wel.
Aanvullende mogelijke hulpjes:
– Kijk vooral of het exploitatienumlmer aan JOU toegewezen staat, niet aan een bedrijf. Vaak is dat laatste immers moeilijk.
– Probeer (nogmaals) het exploitatienummer toe te voegen (zie even de Les 26) – let vooral op bij (geen) spaties, mintekens enz.
– check of je wel of niet die 3 controlecijfertjes achteraan meegaf.
– kijk of je gewoon alles invulde in de aanvraag. (Staat er nog iets rood bv? Meerdere tabs soms per onderdeel enz.) – vaak zijn de foutboodschappen niet altijd even duidelijk.Problemen? Neem contact op met Skeyes voor DAA. Zie de nuttige links onderaan de les, maar ook https://www.skeyes.be/en/contact-us/ als algemeen contact.
-
06/06/2024 om 11:09 #13109DavidBijdrager
Bedankt voor de feedback..
Ik heb een mail gestuurd via het formulier en na op verstuur te klikken, nieuwe foutmelding:
Server Error in ‘/’ Application.
Mailbox unavailable. The server response was: The from address does not match a verified Sender Identity. Mail cannot be sent until this error is resolved. Visit https://sendgrid.com/docs/for-developers/sending-email/sender-identity/ to see the Sender Identity requirementsMaar ik zie wel een bevestingsmail in mijn inbox zittenn 🙂
Ik snap gewoon niet waarom de vlucht aanvragen altijd gewerkt heeft, tot nu…
-
06/06/2024 om 11:20 #13110DavidBijdrager
Update: het is gelukt, blijkbaar heb ik altijd een foutief nummer gebruikt, namelijk het Bewijs van voltooiing nummer ipv exploitant nr 🙂
-
23/12/2024 om 16:53 #14505Daan DemeulenaereBijdrager
Hallo
Ik heb nog een vraag in verband met het exploitatienummer en vluchten aanvragen.
Ik ben begonnen als drone fotograaf in bijberoep en zou me graag registeren om vluchten aan te vragen.
Moeten vluchten aangevraagd worden in naam van je onderneming of in eigen naam ook al vlieg je beroepsmatig?
In les 26 staat er in de eerste stap dat het UAS-exploitanten nummer ingevuld moet worden. Is dit het exploitantennummer ‘in naam van je onderneming’ of het persoonlijke nummer dat gelinkt is aan ‘in eigen naam’ als burger?Alvast bedankt.
-
24/12/2024 om 11:28 #14506StevenSleutelbeheerder
Hoi Daan,
Wij focussen voornamelijk op het persoonlijke verhaal. Echter, of jouw drone werd aangekocht met je onderneming en jij als piloot namens de onderneming vliegt, of jij persoonlijk een drone aankocht, zelf vliegt en aan je onderneming diensten/foto’s aanlevert, is jouw persoonlijke keuze.
De vraag is dus “wie is de exploitant” die je voor jezelf moet beantwoorden, het bedrijf of de piloot. Dit is vooral ook belangrijk voor je verzekering(en). In beide gevallen ben jij de piloot.
-
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.