Home › Forums › A1/A3-certificaat › Probleem bij opnieuw aanloggen voor A1/A3 opleiding/examen
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 10 maanden geleden door Jean-Pierre Van Bellingen.
-
AuteurBerichten
-
-
24/11/2022 om 20:09 #9123Jean-Pierre Van BellingenBijdrager
(ik heb de andere thread over inlogproblemen gelezen, maar mijn probleem ligt ergens anders…)
Ik heb me maandag ingeschreven voor de lessen A1/A3 en had de lessenreeks voor 50% afgewerkt.
Maar de dag erna kon ik me niet meer inloggen op de website en kreeg foutmelding “We kunnen u niet authentificeren vanuit CSAM om volgende reden: ‘Invalid ticket’ De inlogpagina springt dan over naar Frans.
Heb verschillende keren geprobeerd, ook met andere browser (Edge i.p.v. Chrome) maar geen succes. Ook me terug inschrijven lukt niet, want account bestaat al. Mailtje gestuurd naar uas@mobilit.fgov.be maar voorlopig enkel (automatisch?) bericht dat ze de mail ontvangen hebben.
Daarnet ook eens geprobeerd om in te loggen met eid-lezer, maar zelfde resultaat.
Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren (of beter nog: heeft iemand een oplossing)?
alvast bedankt
-
24/11/2022 om 22:28 #9124StevenSleutelbeheerder
Hoi Jean-Pierre,
Vaak is het “even wachten” geblazen. Ook al voorgehad & enige conclusie die we kunnen maken: de FOD Mobiliteit hun servers zijn niet altijd even stabiel 🙂 – wacht even tot na het weekend en wie weet loopt alles weer als een trein.
Niet wat we als dronepiloten willen horen, maar vaak de realiteit.
Moed & succes!
Steven
-
24/11/2022 om 23:31 #9125Jean-Pierre Van BellingenBijdrager
Hallo Steven,
bedankt voor het antwoord.
Ik denk ook dat het iets met de servers van FOD Mobiliteit te maken heeft want het volgende doet zich voor:
– ik probeer in te loggen voor de lessen/examen en krijg die foutmelding
– als ik daarna naar de site van minfin of mijngezondheid ga kan ik daar binnen zonder te moeten inloggen en krijg al mijn gegevens te zien… Dus de authenticatie van Itsme wordt doorgegeven, maar FOD Mobiliteit doet niet mee.Ik zal maar hopen dat er zo snel mogelijk iemand een schop tegen die server geeft. In ieder geval: zodra ik terug kan aanloggen doe ik desnoods een nachtje door om het examen rond te krijgen…
JP
-
25/11/2022 om 15:58 #9126Jean-Pierre Van BellingenBijdrager
(update)
kreeg net een mail van de cel UAS. Toch netjes vind ik.Beste,
We bevestigen U, dat het wegens een technisch probleem momenteel niet mogelijk is om verbinding te maken met de A1/A3 opleidings- en examensite.
De technische dienst is op de hoogte van dit probleem en werkt momenteel aan een zo spoedig mogelijke oplossing.
We danken u voor uw begrip en geduld.Met vriendelijke groeten,
De cel UAS
-
30/11/2022 om 11:32 #9135Jean-Pierre Van BellingenBijdrager
(update 2)
Gisteren werkte alles terug normaal.
Heb de cursus verder gevolgd en het examen (met succes) afgewerkt.oef…
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.