Home › Forums › DJI Mini 2 / DJI Mini 4K › Zwart beeld bij opstart
Getagd: DJI MINI 2
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 maanden, 2 weken geleden door Sven.
-
AuteurBerichten
-
-
28/05/2021 om 18:36 #4808lorenzo vdsBijdrager
Wanneer ik mijn drone opstart heb ik telkens zwart beeld op mijn smartphone.
De DJI software is wel gestart, ik kan de knoppen, opties, hoogte, snelheid etc allemaal zien.
Behalve het camerabeeld. Dat blijft zwart. Ik kan ook vliegen met de drone, maar helaas zonder beeld.Soms helpt het om te switchen van foto-modus naar cameramodus en dan terug naar foto-mudus.
In andere gevallen komt er soms na enkele minuten beeld door, maar het is ook al gebeurd dat het tijdens het vliegen opeens terug zwart werd.
Het heeft ook al geholpen de drone op te pakken en rond te draaien.Heeft er iemand tips hoe ik dit probleem permanent kan oplossen of heeft er iemand een idee waar het vandaan komt?
Alvast bedankt voor de hulp. -
28/05/2021 om 21:54 #4815StevenSleutelbeheerder
Hoi Lorenzo,
DJI heeft met de updates van de vliegapp (nu DJI Fly) de app steeds zwaarder en zwaarder beginnen maken. Ook is de hogere kwaliteit van de beeldstroom niet te onderschatten. Vaak worden smartphone snel overbelast (vooral als er veel apps openstaan).
Ik zou je aanraden om jouw drone en controller eens te testen met een andere (zwaardere?) smartphone erop (gewoon app installeren op een telefoon van een vriend en aanmelden met je profiel). Probeer het eens op een recentere/hogere Androidsmartphone maar ook eens op een iOS-toestel. Ervaar eens of je daar hetzelfde issue hebt. Normaal niet, anders scheelt er mogelijk iets aan je drone.
Nadeel van drone-vliegen: je hebt altijd nogal hi-end & recente toestellen nodig van alles om de optimale ervaring te krijgen.
Veel test-succes!
Steven
-
03/06/2021 om 23:09 #4843lorenzo vdsBijdrager
Dag Steven,
Bedankt voor de tip, zal het in de loop van de week proberen. Al ben ik niet zeker dat dit aan de basis ligt. Als ik de camera trigger door de drona manueel te bewegen of enkele keren te schakelen tussen video en foto modus werkt het wel, enkel moet het steeds eerst getriggerd worden…Probleem heb ik nu iets meer dan een maand.
-
23/04/2024 om 09:49 #12778SvenBijdrager
hallo,
ik heb een samsung S22 en heb dit probleem ook de laatste 2 jaar. App werd reeds ge-update, maar geen verandering.
Nog andere tips voor dit probleem??gr
Sven
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.