Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Albert Van de MosselaerBijdrager
Hey, Vandaag de update (V02.04.2700) voor de AIR 2S gedownload en de aanvraag ingediend voor het C1 Label. Afwachten nu.
Albert Van de MosselaerBijdrager#Nicolas Godderis
Een RTK-module zorgt voor meer precieze plaatsbepaling. Veilig dichtbij hoogspanningslijnen vliegen is een fabeltje. Fly-away en onvoorziene handelingen plus het magnetisch veld rond de spanningslijn zijn meer dan voldoende redenen om ervan weg te blijven!
Doe zoals een goed FDR1-lid, wees verstandig.Albert Van de Mosselaer
Albert Van de MosselaerBijdragerBeste Dominique,
In de Ardennen is vrijwel altijd een LFZ (Low Fly Zone) en een HTA (Helicopter Training Area) actief.
Deze info kan je vinden op de site van Skeyes (NOTAM’s).
Het hele gebied van Bouillon over Dinant, Namen, Verviers naar de Luxemburgse Grens en zo tot aan de grens met Frankrijk zit vol met die actieve zones.
De kaarten van Droneguide zijn moeilijk up to date te houden. Er kan elk uur ergens wel iets veranderen.
Enkel de officiele sites zijn daar helemaal bij.
Als gelicencieerd dronepiloot wordt je geacht hiervan kennis te nemen vooraleer je op stap gaat met nog een laatste check net voor je de lucht in gaat.
Ik had een knipsel uit de notam’s gehaald van Saint-Hubert vandaag (17/05/2023), maar ik kan het hier niet inplakken.Zoek het eens op. Veel geluk en Happy Flying.
Albert Van de MosselaerAlbert Van de MosselaerBijdragerdag Bob, Het is in beginsel niet toegelaten om over iemands privé domein te vliegen. Met toelating van de eigenaar mag dat wel. Enkel wanneer je op zo’n grote afstand van een straat of stad vliegt dat mensen en eigendommen totaal onherkenbaar zijn is het toelaatbaar.
Gulden regel: vlieg niet over privé eigendom zonder toelating van de eigenaar. -
AuteurBerichten