Geslaagd A2

Home Forums A2-certificaat Geslaagd A2

Weergave van 9 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #5659
      Pascal
      Bijdrager

      Vandaag geslaagd voor A2!

      Ik heb de tips van http://www.fdr1.be in de fameuze “les 28” gevolgd en heb veel online opgezocht. Vooral die Engelse cursus is zeer interessant! Zwaartepunt en LiPo-batterijen moet je toch wel kennen.

      Enkele vragen die ik mij nog herinner:

      – wat is condensatie
      – wat is drift
      METAR herkennen en kunnen zeggen wat een bepaald onderdeel betekent (in mijn geval de windrichting en -snelheid)
      – enkele vragen als “welke stelling is juist” (let op: uitgebreide antwoorden!)
      – wat is de nuttige lading
      – wat veroorzaakt de lift (lucht sneller aan bovenkant vleugel…)
      – waar ligt het zwaartepunt van een UAS (1/3 van de voorkant van de vleugel)

      Dank voor de tips op deze website, ze waren een meerwaarde!

      @beheerder: graag contactgegevens voor steunbijdrage.

    • #5661
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Hoi Pascal,

      Fijn te lezen dat je geslaagd bent! Proficiat!

      We vermelden graag je vraagvoorbeelden mee op de infopagina https://www.fdr1.be/les-28-examen-open-categorie-a2-behalen/ voor andere leden.

      Fijn vliegen!

    • #5666
      Pascal
      Bijdrager

      Bedankt Steven!

    • #5667
      Bernard Debeuf
      Bijdrager

      Op de vraag : wat is het aerodynamisch drukpunt ?Heb ik 1/3 ingevuld. Volgens mij was dit niet correct.
      Ook op de vraag: wanneer lijkt het dat een persoon dichter staat dan hij werkelijk staat(mogelijke antwoorden: mist, oppervlakte van sneeuw of water of persoon staat in het tegenlicht) was er nogal wat twijfel. Wie zou het juiste antwoord weten? Volgens mij is dat wanneer persoon zich op water of sneeuw bevind.

    • #5668
      Eric Herckens
      Bijdrager

      Bedankt voor de info Bernard. Bestond het examen enkel uit multiple choice en heb je een rekenmachine nodig en zo ja, mag de smartphone gebruikt worden?

    • #5669
      Bernard Debeuf
      Bijdrager

      32 multiple choice vragen. Geen rekenmachine , geen smartphone en geen kladblad.
      Je moet inloggen op een pc met de code die je van het DGLV krijgt en dan kan je starten. 1 uur de tijd.

    • #8655
      Iwan Royon
      Bijdrager

      Dien je de vragen in volgorde op te lossen, of kan je naderhand terugscrollen?

    • #8675
      Eric Herckens
      Bijdrager

      Je kan zo dikwijls terug gaan tot de tijd verstreken is.

    • #8713
      Iwan Royon
      Bijdrager

      Geslaagd, en de tips hier op de site zijn nog altijd zeer actueel.
      Veel over luchtvochtigheid en matar’s. Ook gevolg van verplaatsen van het zwaartepunt op stabiliteit.
      Ik had het voordeel om piloot te zijn en instructeur op ULM.

    • #9750

      Vandaag ook mijn A2 certificaat behaald.
      Veel hulp gehaald uit alles wat je op FDR1 kan lezen! Dankjewel!
      Het belangrijkste is hiet al aangehaald: metar kunnen lezen, gedrag van een vliegtuig wanneer je het zwaartepunt verlegt naar voor of naar achter, ook belangrijk: meteo, reglementering … alles eigenlijk. Weten wat AMSL is, QFE, QNH, verschil tussen TAF en METAR
      Ik had ook het voordeel vroeger een PPL licentie gehad te hebben en de materie is grotendeels hetzelfde.
      Maar het belangrijkste: Hij is binnen in één keer!

Weergave van 9 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
error: Inhoud © FDR1.be - Deze inhoud is beveiligd.