Het registratienummer van de exploitant foutief bij aanvraag dronevlucht

Home Forums Varia – Wetgeving Het registratienummer van de exploitant foutief bij aanvraag dronevlucht

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #13107
      David
      Bijdrager

      Hello,

      Ik zit met een vervelend probleem.
      Vorig jaar heb ik een aantal vluchten aangevraagd onder mijn REGISTRATIE-ID BEL-RP-8xxxxxxx. Dit is altijd goed gegaan.
      Nu probeer ik voor een komende event weer de aanvragen te doen, maar bots ik op volgende fout bij het indienen (directe weigering):
      *** Het registratienummer van de exploitant die u hebt toegewezen aan uw missie wordt niet herkend als een registratienummer uitgegeven door een Nationale Luchtvaartautoriteit van een EASA-lid. Gelieve te controleren of het registratienummer van de exploitant correct is (in uw Organisatie-activa ) en pas de exploitant voor uw operatie aan. ***

      Wat is er verandert dan? Hoe moet ik dit aanvragen/aanpassen?

    • #13108
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Hoi David,

      Heel vervelend. Kijk even stap per stap onze uitleg na in Les 26. Zo hebben we het getest en lukt het wel.

      Aanvullende mogelijke hulpjes:
      – Kijk vooral of het exploitatienumlmer aan JOU toegewezen staat, niet aan een bedrijf. Vaak is dat laatste immers moeilijk.
      – Probeer (nogmaals) het exploitatienummer toe te voegen (zie even de Les 26) – let vooral op bij (geen) spaties, mintekens enz.
      – check of je wel of niet die 3 controlecijfertjes achteraan meegaf.
      – kijk of je gewoon alles invulde in de aanvraag. (Staat er nog iets rood bv? Meerdere tabs soms per onderdeel enz.) – vaak zijn de foutboodschappen niet altijd even duidelijk.

      Problemen? Neem contact op met Skeyes voor DAA. Zie de nuttige links onderaan de les, maar ook https://www.skeyes.be/en/contact-us/ als algemeen contact.

    • #13109
      David
      Bijdrager

      Bedankt voor de feedback..

      Ik heb een mail gestuurd via het formulier en na op verstuur te klikken, nieuwe foutmelding:
      Server Error in ‘/’ Application.
      Mailbox unavailable. The server response was: The from address does not match a verified Sender Identity. Mail cannot be sent until this error is resolved. Visit https://sendgrid.com/docs/for-developers/sending-email/sender-identity/ to see the Sender Identity requirements

      Maar ik zie wel een bevestingsmail in mijn inbox zittenn 🙂

      Ik snap gewoon niet waarom de vlucht aanvragen altijd gewerkt heeft, tot nu…

    • #13110
      David
      Bijdrager

      Update: het is gelukt, blijkbaar heb ik altijd een foutief nummer gebruikt, namelijk het Bewijs van voltooiing nummer ipv exploitant nr 🙂

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.