Home › Forums › A1/A3-certificaat › Probleem bij aanloggen voor A1/A3 opleiding/examen
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 dagen, 16 uren geleden door Louis van Cuijk.
-
AuteurBerichten
-
-
02/01/2021 om 12:04 #3426Daniel ChavesBijdrager
Hallo, ben gisteren uren bezig geweest om ingelogd te geraken op mobilit.lmsdokeos.com voor het volgen van de opleiding en het afleggen van het examen, helaas zonder succes. Ik zag dan jullie super duidelijke step by step om in te loggen en zag direct wat ik verkeerd deed. Het Nationaal nummer blijkt dus het rijksregister nummer te zijn. Heel vreemd dat ze dat dan nationaal nummer noemen want in België is een nationaal nummer een ondernemingsnummer of een organisatienummer die helemaal niets te maken heeft met het rijksregister nummer. Maar goed, dat terzijde heb ik de volledige procedure gedaan zoals door jullie beschreven.
Bij de eerste stap (registreren) heb ik alles mooi ingevuld met RRN en daarna op “registreren” geklikt. Dit gaf me de foutboodschap “User Exists” en dan springt het geheel naar het Frans. Bij het aanklikken van Nederlands krijg ik dan de bekende 404 error page not found (maar dan in het Frans).
Dan maar lans de weg “heeft u reeds een account” waar dan het loginscherm tevoorschijn komt waar je je login en je paswoord moet ingeven. Als ik dit ingeef krijg ik de foutboodschap “Gelieve één keer in te loggen met SSO voordat u de login en het wachtwoord gebruikt”.
Dan maar via CSAM identificatie (ITSME) waarna de foutboodschap verschijnt “User doesn’t exists” en dan is de cirkel denk ik rond maar ingelogd geraak ik niet.
Ik gebruik Chrome als browser. Iemand enig advies?
Alvast heel veel dank!
Daniel -
02/01/2021 om 12:23 #3428StevenSleutelbeheerder
Je loopt vast omdat je reeds een “foute poging” deed. Die website is echt niet goed geprogrammeerd, om niet te zeggen: slecht.
TIP: ZORG DAT JE JE EERST REGISTREERDE ALS UAS-OPERATOR (PILOOT) BIJ DGLV. Dit bespaart je (nadien) problemen. De mailadressen van registratie hoeven niet overeen te komen. (Hoe: https://www.fdr1.be/les-24-je-registreren-als-dronepiloot-uas-operator/ )
Oplossing voor je probleem:
A) gebruik een compleet nieuw mailadres
B) volg nauwgezet de stappen op https://www.fdr1.be/les-23-2-behaal-nu-gratis-je-online-training-a1-a3-belgie/ om je examen te doen.Veel succes!
-
02/01/2021 om 12:33 #3431Daniel ChavesBijdrager
Ok zal even met een nieuw mail adres proberen. Hoop dat je het mail adres dan achteraf wel kan aanpassen.
Registratie als operator deed ik reeds +/- 2 weken geleden en dat lukte zonder enig probleem (via ITSME).
Bedankt voor de tip, ik hou jullie op de hoogte van het resultaat. -
02/01/2021 om 15:42 #3435Daniel ChavesBijdrager
Hallo Steven,
Gewoon even laten weten dat je tip waardevol was waarvoor dank. Heb opleiding gevolgd en test (succesvol) afgelegd met een ander e-mail adres.
Buiten een paar keer dat de het filmpje bevroor, dat er Franse tekst of stem tussen zat, ging het wel heel vlot. Top!
Nog een vraagje : Ik had mij al als piloot geregistreerd en hiervoor een code gekregen dat ik al op mijn drone had aangebracht maar op het drone bewijs staat links onder een andere code. Is dit normaal of heeft dit te maken met het feit dat ik een ander e-mail adres heb gebruikt om de test af te leggen?
Alvast bedankt,
Daniel -
05/01/2021 om 13:28 #3474Lieven CatterselBijdrager
Hier hetzelfde, uren bezig geweest met trachten in te loggen voor A1-A3 opleiding en examen. Maar dank zij de tips hier met een ander emailadres probleemloos de opleiding (buiten de redds aanehaalde probleempjes zoals bevriezen van het filmpje, frans ertussen of hele perioden zonder info) en examen voltooid.
Toch een extra pluim voor jullie duidelijk info! Een voorbeeld voor anderen 🙂 -
05/01/2021 om 13:49 #3476StevenSleutelbeheerder
Hoi Lieven,
Dankjewel voor de appreciatie! Fijn te horen!
-
21/01/2021 om 11:05 #3817Eddy DensBijdrager
Bedankt om deze informatie te delen. Kon zelf ook niet inloggen en met dezelfde foutmelding retour. Telefonisch geprobeerd contact te maken maar ik denk dat je beter een speld gaat zoeken in een hooimijt vooraleer daar iemand thuis geeft. Na een aantal beltonen en doorschakeling volgt er een automatisch bericht dat ik tot nu toe niet heb kunnen verstaan omwille van de taal.
Dus: dikke “merci”! -
21/01/2021 om 11:24 #3818StevenSleutelbeheerder
Dankjewel Eddy! Fijn dat we het verschil kunnen maken!
-
14/02/2021 om 12:18 #4084Kristoff De TurckBijdrager
Langs deze weg een dikke pluim voor de beheerders van deze website en de artikels. Ik heb op één avond de registratie bij DGLV gedaan en ook alle modules gevolgd + het online examen voor de open categorie A1/A3 (het is uiteindelijk wel 02:30u ’s nachts geworden…;-). Deze licentie is ruimschoots voldoende voor de doeleinden die ik beoog met de drone. En heel tevreden ook dat ik me indertijd niet heb laten verleiden om het dure klasse 1 of 2 brevet te halen onder de Belgische wetgeving….
-
16/02/2021 om 22:46 #4089StevenSleutelbeheerder
Bedankt Kristoff! Graag geholpen!
-
01/06/2022 om 22:46 #7572DavidBijdrager
Ik geraak er niet uit.
Ik heb met hetzelfde email adres als mijn UAS registratie eerst proberen een account te maken, maar helaas toen te snel geweest en rijksregister wel met de . en – ingevuld.
Vast gelopen, user does not exist gekregen na de itsme.
Dan maar via deze info met een nieuw email adres geprobeerd, en zonder al die – en ., maar de foutmelding blijft na de itsme.Wat kan ik doen?
-
02/06/2022 om 08:47 #7573
-
02/06/2022 om 09:57 #7578DavidBijdrager
Ok bedankt, ik heb een mailtje gestuurd..
Ik verwacht er eigenlijk niet teveel van. Het is voor mij ook niet echt nodig, want ik heb een Mini 3 Pro, dus <250gr, maar persoonlijk wil ik dit wel in orde brengen. Je weet nooit wat de toekomst brengt (toch betalend, moeilijker, strenger…) -
02/06/2022 om 10:14 #7579DavidBijdrager
Ondertussen volgende mail gehad van hun, moet ik dit nu naar dat mail adres sturen?
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw brief ontvangen: “Issue met inloggen op platform”. Voor verdere communicatie over dit verzoek wordt u verzocht in de onderwerpregel het ticketnummer “[Ticket=*****]” te vermelden om de verwerking te vergemakkelijken.
Voor vragen over het gebruik van Drone Service Application, nodigen wij u uit een mail te sturen naar het volgende adres: drones@skeyes.be
Dank u voor uw begrip.Wij danken u voor uw vertrouwen.
Met vriendelijke groet,
UAS Cel
-
02/06/2022 om 11:28 #7582
-
02/06/2022 om 18:11 #7590DavidBijdrager
Ok ere wie ere toekomt, alles werkt nu na een manuele aanpassing van mijn rijksnr door de dienst.
Dit ging vlot 😀 -
09/06/2022 om 16:46 #7646DavidBijdrager
Ondertussen net mijn A1/A3 examen afgelegd en.. 93%, dus 3 vragen fout op de 40.
Ik ben daar niet ontevreden mee 🙂 -
02/08/2022 om 10:27 #8318Lucien VandenbrouckeBijdrager
Hier precies hetzelfde meegemaakt. Ik weet niet wat ik verkeerd deed. Maar nadat ik jullie wenken opvolgde en mij opnieuw registreerde met een ander mailadres en stap voor stap jullie werkwijze volgde, lukte het wel. Bedankt voor de zeer heldere uitleg.
Ik vraag me af hoe dikwijls de fod al gewezen werd op die inlogproblemen en waarom ze daar niks aan doen.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.