Home › Forums › Varia – Wetgeving › Skeyes take-off afwezig
Getagd: Dsa fly
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand, 3 weken geleden door Steven.
-
AuteurBerichten
-
-
02/04/2024 om 16:35 #12636Roel StormsBijdrager
Hi!
In zone VLL2 rond Brussel moet je via https://planner.skeydrone.tech/planner-app/#/login je vlucht aanvragen. De goedkeuring voor een C0 is automatisch indien de aanvraag correct gebeurde.
Echter moet je volgens de goedkeuring ook aangeven wanneer je opstijgt en landt. Dit zou mogelijk moeten zijn voor alle vluchten die goedgekeurd werden en waarvoor het time-window bezig is. Ik heb dit 2 maal geprobeerd zowel op Desktop als op Android en die knop “take-off” komt niet tevoorschijn. Wanneer ik probeer om Skeyes te bereiken via hun contact formulier krijg ik een Java back-end error op de website.
Is het OK om te vliegen zonder de “take-off” en “landing” aan te geven via de Skeyes web-app? Zijn er anderen die een gelijkaardig probleem hadden?
Hebben jullie gewoon naar het TWR nummer gebeld? Dit lijkt me nogal overkill.Wanneer je de operatie/vlucht opened voor de aanvang ervan, dan krijg je onderaan een melding wanneer de operatie start. Ik vermoed dat dit verduidelijkt dat je op dat moment nog geen take-off kan uitvoeren. Maar tijdens het time-window is deze melding weg en is er geen take-off knop. Ik heb verschillende handleidingen gevonden van Skeyes apps maar geen van alle lijken up-to-date. Er is ooit een versie geweest waarin je je operatie nog bijkomend moest bevestigen maar ook die functie lijkt verdwenen. De operatie is ook goedgekeurd en tijdens het time-window is de status “activated” als ik me goed herinner.
Alvast bedankt!
-
02/04/2024 om 17:45 #12637StevenSleutelbeheerder
Hoi Roel,
De knop is er wel degelijk. Volg de stappen zoals uitgelegd in https://www.fdr1.be/les-26-dronevlucht-aanvraag-drone-service-application-dsa-skeyes/ – ook daar valt de reden van de verdwenen knop te lezen: buiten beeld 🙂
Je surft in DSA FLY (!) naar de operatie, klikt door naar de operatie in kwestie en onderaan kan je doorklikken naar de knoppen. Een oplossing is eventueel je smartphone te draaien (vooral voor de opstijgen & landen-knop) of een laptop of iPad (tablet) mee te nemen op locatie om daarmee te werken.
Ze zijn er wel degelijk.
-
02/04/2024 om 18:44 #12640Patrick NighthawkBijdrager
Hallo Roel – Ik woon in VLL 2 Oostende en is idem als bij jou denk ik – Ziehier hoe het zonder prob. gaat bij mij : Je gaat naar DSA Fly ( inloggen ) – dan krijg je screen operaties overzicht , en daar zal je ( als alles goed in ingebracht) -het vluchtnummer zien dat in status is “geactiveerd” – klik op vluchtnummer, dan krijg je scherm met de info vd. vlucht en onderaan zie je blauw vlak ‘ Ga nr vluchten ‘ – klik erop , tik bruine cirkel mt. 3 streepjes en je hebt toegang tt. verschillende knoppen – “opstijgen, primaire piloot aanpassen , drone aanpassen, restricties weergeven, operatie sluiten” .
Dit is de modus vr Iphone – ik vermoed dat dit bij Android ong. gelijk zal zijn aangezien het hier een website betreft en gn app. Succes alvast !
-
06/04/2024 om 11:22 #12664Roel StormsBijdrager
Dag Patrick,
Bedankt voor de instructies. Ik heb de knoppen gevonden. Ik had niet door dat die onderste blauwe balk een knop was.
Mvg,
Roel
-
30/05/2024 om 19:47 #13061Christophe Van VosselBijdrager
Kan iemand mij even wegwijs maken waarom ik geen opersties gelijst zie in de fly app ? Nochtans staan ze approved ?
-
30/05/2024 om 23:47 #13062StevenSleutelbeheerder
Normaal zie je ze staan van een paar uur voor aanvang (zeker). Meer info op https://www.fdr1.be/les-26-dronevlucht-aanvraag-drone-service-application-dsa-skeyes/
-
-
31/05/2024 om 07:50 #13063Christophe Van VosselBijdrager
Hey Steven, supper bedankt voor je antwoord.
Echter heb ik al meermaals vluchten gedaan maar nooit iets gezien in de fly app.
Men vraagt hier ook een dag op voorhand de vlucht te confirmeren en dan een half uurtje ervoor contact op te nemen voor take off doir middel van code uitwisseling via de fly app. Daarom maak ik me nu net zorgen, we zijn 1 dag verwijderd op deze moment en ik zie nog niets. In de planner app staat alles goed en approved -
31/05/2024 om 08:17 #13064Christophe Van VosselBijdrager
-
02/06/2024 om 18:14 #13077Christophe Van VosselBijdrager
Net het weekend achter de rug en alles is goed gegaan.
Kort samen gevat.
24h op voorhand kan je pas confirmen en als je alles solo doet is dit in de planner app.30 min op voorhand de toren bellen zoals aangegeven. De code kan je opvragen door de authorisatie knop die zichtbaar word 30 min op voorhand.
Eens je geplande tijd er is kan je 1 min later naar flights gaan en het opstijgen knopje aanduiden.
Remark! Je moet soms de app eens sluiten voor er aanpassing is.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.