C1-certificaten en DJI Mini 4 Pro

Home Forums DJI Mini 4 Pro C1-certificaten en DJI Mini 4 Pro

Weergave van 12 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #12526
      Danny Verslype
      Bijdrager

      Ik heb ondertussen gans de C1 update doorlopen en alles is ok enkel kan ik op het einde mijn “Certification document” niet downloaden.
      Ik heb het al meerdermalen geprobeerd maar het lukt niet, ik vind het niet terug op het intern geheugen en ook niet op het sd kaartje van de bediening

      Is het bij jullie gelukt ?

    • #12527
      Gunther Verlies
      Bijdrager

      Bij mij is het gelukt, en nu vroeg een vriend van mij hoe ik dat gedaan heb (hij heeft ook C1 certificaat) en ik weet verdekke niet meer waar ik het moest zoeken… Moest het me te binnen schieten laat ik het wel weten hier

    • #12528
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Kan je het certificaat niet gewoon op je smartphone of computer downloaden?
      Je moet immers op de RC/drone toch enkel de firmware daarna nog updaten?

      • #12532
        Danny Verslype
        Bijdrager

        Ik wil het wel op de smartphone of Pc downloaden, maar van waar ??

        Als ik op de downloadknop druk om het “Certification document” te downloaden dan lijkt het of de RC2 bezig is maar ik vind het nergens in terug.!

    • #12533
      Danny Verslype
      Bijdrager

      Ik heb het ondertussen kunnen downloaden via https://repair.dji.com/mycase/index

      –> Inloggen
      –> Klikken op “My class identification applications”
      –> Klikken op het “Appliction number” van je drone
      –> Dan zie je hetzelfde scherm als die dat je ziet op je RC2
      –> Als je nu op de “download” knop drukt kan je het “Certification document” opslaan

    • #12547

      Ik heb het C1 certificaat ook net gedownload maar kan de remote-id niet activeren ( de regel waar je uw registratie nummer invult in de safety app op de RC2 controller ontbreekt ).
      Geen nieuwe firmware beschikbaar – iemand ervaring hiermee ?

    • #12549

      Ja dat had ik begrepen Danny – echter het is de regel ” UAS remote Identification ” ( met pijltje rechts ) die nog steeds ontbreekt ( scherm is nog zelfde als toen ik in C0 class. was.

    • #12550
      Steven
      Sleutelbeheerder

      Er wordt gezegd dat tussen de C1-registratie (nadat je alle acties ondernam) er nog enkele dagen kunnen zitten tot je de nodige firmware bekomt voor je drone. Eerst al die firmware updaten, dan pas Remote ID-activatie enz.

    • #12551

      Thx vr. de info Steven – ik wacht nog enkele dagen af .

    • #12552

      Net contact gehad met DJI – Momenteel is de RID niet beschikbaar, zelfs na de conversie naar C1 ( wat ik deed ) – wordt het dus wachten op software update. Legaal vliegen binnen de VLL2 in de kustregio voorlopig onmogelijk dus…. ( tenzij met externe RID .)

      “As per checking, The RID function will be supported after the firmware is updated to a version that has passed the C1 certification. The specific date for the update is not yet determined as we are still waiting for the regulatory body to give us an update.”
      “We are truly sorry for this, but no worries on this as your drone is compliant since you mentioned that you already have the C1 label. We are fully aware of the regulations and we will surely send new update in due course.”

    • #12553

      Maw. in de huidige situatie, zonder de software update, heeft de C0 naar C1 declassificate voor mij totaal geen nut gehad, ik kan nog steeds niet wettelijk vliegen in mijn regio .

    • #12569
      Eric Herckens
      Bijdrager

      Is het niet zo dat als mijn mini 3 of 4 Pro een C1 label heeft deze steeds een remoteID moet uitzenden als men A1 wil vliegen en wettelijk in orde wil zijn , ongeacht waar men vliegt of ben ik hierin verkeerd?

      • #12570
        Steven
        Sleutelbeheerder

        Hoi Eric,

        Ja dat klopt. Je kan altijd alles simuleren met onze Wetgevingswizard : voor C1 zijn dit de regels:
        https://www.fdr1.be/tools/wetgevingswizard/stap-1/stap-2-cx/c1/

        • #12814
          Roel Goens
          Bijdrager

          De M4P is toch sub 250gr? Waarom moet hier dan een C1 label voor behaald worden?
          Of wat is het voordeel als dit niet hoeft maar toch gedaan wordt?
          Heb al trachten te zoeken in de documentatie waarom jullie dit doen/nodig vinden, maar vind niet direct een antwoord.

          Sorry voor de noob-vraag indien het zo overkomt.

        • #12815
          Steven
          Sleutelbeheerder

          Hoi Roel,

          Met C1 sta je toe dat jouw Mini 4 Pro méér dan 250 gram mag wegen (als je er bijvoorbeeld iets aanhangt, of de “plus” batterijen wil gebruiken, of…) én het activeert automatisch zo de in de Mini 4 Pro aanwezige Remote ID als extra feature door deze C1-te maken.

          Een C0-drone van DJI heeft immers (op dit moment) in de EU geen mogelijkheid tot remote ID activeren, waar vele rode geozones dit wél expliciet vereisen.

        • #12892
          Alfons Gevaers
          Bijdrager

          Hallo Steven.

          Je spreekt daar over de Plus Batterij.
          Wel, ik vind nergens binnen Europa een retailer die een originele DJI plus battery kan leveren. Ik vind deze enkel op de website van Amazon US.
          Is er iemand die deze toch bij een Europese retailer vindt? Ik bedoel wel de originele, branding DJI.
          Ik bezit een C1 gecertificeerde DJI Mini 4 Pro, dewelke zoals het hoort remote ID uitzendt. Ik zie in feite geen enkele reden waarom DJI deze niet in Europa ter beschikking stelt voor C1 gecerticeerde eigenaars van een M4P. Dank.

        • #12893
          Steven
          Sleutelbeheerder

          Hoi Alfons,

          DJI bracht inderdaad de Plus-batterijen niét uit omdat dit de C0-markering zou te niet doen. Nu een DJI Mini 4 Pro echter ook C1 kan worden, is er inderdaad weinig reden toe dit zo te houden. Kijken wat DJI doet. Tot dan: geen verkoop in EU.

    • #12583

      Hallo – Ik wil dit even meegeven mochten er nog leden zijn die moeilijkheden ondervinden hun exploratienummer voor de Remote-id in te geven na conversie C0 naar C1.
      Na heel wat uitproberen ( en meerdere contacten met DJI support die aanstuurden op firmware update ) ben ik er uiteindelijk toch in geslaagd om m’n operator exploitatie nummer in te voeren en zo de RID te activeren in categorie C1 (met de huidige firmware ).
      Ik heb daartoe eerst op de knop ” Request +120m Alt ” gedrukt in tabblad ‘ safety ” op de RC2 om de hoogtebeperking C0 ongedaan te maken.
      Hierdoor werd de hoogtegrens onmiddellijk tot 500 m ingesteld. ( manueel terug ingesteld tot EU hoogte 120 m nadien. )
      Eens dit was gebeurd kwam de ontbrekende regel tevoorschijn om het exploitatienummer in te voeren. Zodoende werkt alles nu zoals het hoort om conform de wettelijke regels te kunnen vliegen met mijn M4P.

    • #12584

      Bovenstaande werkwijze werd inmiddels met succes uitgevoerd door nog een M4P bezitter die dezelfde problemen had met de remote Id .

Weergave van 12 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.