Alfons Gevaers

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • in reactie op: C1-certificaten en DJI Mini 4 Pro #12892
    Alfons Gevaers
    Bijdrager

    Hallo Steven.

    Je spreekt daar over de Plus Batterij.
    Wel, ik vind nergens binnen Europa een retailer die een originele DJI plus battery kan leveren. Ik vind deze enkel op de website van Amazon US.
    Is er iemand die deze toch bij een Europese retailer vindt? Ik bedoel wel de originele, branding DJI.
    Ik bezit een C1 gecertificeerde DJI Mini 4 Pro, dewelke zoals het hoort remote ID uitzendt. Ik zie in feite geen enkele reden waarom DJI deze niet in Europa ter beschikking stelt voor C1 gecerticeerde eigenaars van een M4P. Dank.

    Alfons Gevaers
    Bijdrager

    Dank je, Steven

    Alfons Gevaers
    Bijdrager

    Ik voeg er nog aan toe dat de Mini 4 Pro , in C1 een MTOM verkrijgt van 342 gr (ipv 249 ingeval van C0); wat betekent dat in dat geval de propguards van 46 gr er gerust bij kunnen

    Alfons Gevaers
    Bijdrager

    Beste allemaal,

    Ik ben ondertussen ook in contact geweest met het team van DJI over de problematiek van de mogelijke activering van de Remote ID op mijn Mini 4 Pro; bijvoorbeeld in het geval deze zwaarder wordt door een ‘add on’, en/of indien ik wil vliegen in een V/LL2 zone.
    Net zoals Steven stelde ik voor de piloot de vrije keuze te laten tot al of niet activering van de Remote ID. Na wat mails over en weer, voegde ik er na de 3de of 4de mail over en weer zelfs de letterlijke tekst aan toe, betreffende het vliegen in VLL2, zoals deze opgenomen is in Droneguide (via copy/paste).
    Na deze laatste info beloofde men mij de zaak intern met het team en met hun ingenieurs te onderzoeken. Na 48 uur kwam men terug met hun ‘verdict’: Enkel via de upgrade naar C1 zou de Remote ID binnen Europa activeerbaar zijn en voorlopig ook blijven. Op mijn ultieme vraag of dit definitief was of voorlopig, antwoordde men mij dat dit zeker de eerstkomende tijd niet zou wijzigen. Eerstkomende tijd is natuurlijk een ‘rekbaar’ begrip. Ik heb dan maar beslist de C1 label aan te vragen. Ik bezit toch het certificaat A1/A3, en de enige beperking die ik zie tov een legacy of een C0 is het feit dat men met C1 niet over niet betrokken personen mag vliegen, tenzij men zich onmiddellijk uit de voeten maakt. Dat doe ik in de praktijk nu ook al. Dus in feite wijzigt er niets voor mij. En ik wou niet langer wachten om te mogen vliegen in VLL2, waant een dergelijke zone bevindt zich om minder dan 2 km van mijn woning…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)