Peter De Keukeleere

Aangemaakte reacties

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • in reactie op: C0 vs C1 #12371

    👍

    in reactie op: C0 vs C1 #12334

    @Nicolas: thanks!
    Wat ik wel zou doen :
    – metalen voorwerpen uit je zakken halen (sleutels,…) en alles wat magnetisch is – > zal ik op letten.
    – GSM : tijdens de vlucht ver van jou laten liggen -> moet ik ook nog leren.
    – altijd al op voorhand de KP-index checken : die waarde mag maximaal 4 zijn (= zonnewinden) : app “UAV FORECAST” vind ik erg handig -> gebruik ik inderdaad.
    – tijdens de vlucht wegblijven van hoogspanning en ook van grote metalen voorwerpen (zelfs gewapend beton bevat veel ijzer en stoort magnetisme) -> er is inderdaad bouwactiviteit (appartementen) in de omgeving gaande, én een nieuwe GSM-zendmast🥲
    – je settings op de zender instellen op vlieghoogte max 120M en de horizontale afstand 500M (is al héél wat) -> gedaan!
    RTH instellen bij failsafe (maar dat is al het geval, blijkbaar) – zet dat wel af als je indoor vliegt of onder bruggen door, bvb !
    – antennekes open plooien en op 90° naar je toestel laten richten (nooit recht ernaar toe) -> leerproces (voorheen met mijn Mini2 gebruikte ik de smartphone met kabel, nu de afstandsbediening met scherm, super trouwens).
    Fijn om zo bij te leren, bedankt!

    in reactie op: C0 vs C1 #12332

    @Walter: verbinding uitvallen gebeurt meestal zo rond 6 à 700 m afstand en op 80 – 90 m hoogte; gezien dit zich voordoet sinds een update in januari dacht ik dat daar de oorzaak lag, er kunnen natuurlijk ook externe oorzaken zijn die toevallig hiermee samenvielen. Wel héél erg blij met de RTH-functie, dat spreekt.

    in reactie op: C0 vs C1 #12330

    @Nicolas: uw eerste paragraaf, had ik ook zo begrepen maar twijfels, twijfels. . .
    Volgens u is het dus best om C0 te blijven, ik had enkel de stille hoop betere verbinding te krijgen, lees: minder uitval van verbinding door deze update. Hoeft dus niet. Aan allen: bedankt voor de info!

    in reactie op: C0 vs C1 #12328

    Walter, inderdaad qua VLOS, maar voorzien van reflecterend materiaal. Vraag (hoop) is voornamelijk of het loont (cfr contactverlies toestel/afstandsbediening) en of het omschakelen naar C1 niet meer na- dan voordeel brengt; inderdaad, die Remote ID. Wel overduidelijk akkoord met de VLOS-maatregel die ‘cruise control’ behalve voor sommige opnames nuttig kan zijn.

    in reactie op: C0 vs C1 #12326

    Goede morgen, ik heb onlangs een DJI Mini Pro 4 gekocht. Is CO-gelabelled. Ik heb mijn A1/A3 certificaat gehaald, en heb ook mijn Drone Operator aangemeld. Ik vlieg enkel recreatief, maar zou graag af en toe eens iets hoger en verder vliegen dan het toestel momenteel toelaat – binnen de beperkingen VLOS uiteraard.
    Is het zinvol de aanvraag (die nu via een update kan) in te dienen? Af en toe, en zelfs frequenter sedert de voorlaatste update, verliest mijn toestel contact met de afstandsbediening; gelukkig komt hij dan wel automatisch terug, maar het blijft schrikken.
    Dank voor jullie advies, Peter

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)